Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, mars 14, 2011

Recensioner

I lördags besåg KulturRallyt föreställningen "Se oss flyga över scenen i fruktansvärda hastigheter" på Dansens Hus av och med gruppen Klungan. Rätt rolig men på tok för långa sketcher, vilket föreställningen var uppbyggd kring. Kändes som Övre Norrlands fria teatergrupp var på besök, för allting sades på utpräglad norrländska, och då blir ju alla monologer så väldigt mycket roligare. Typ. På det hela taget, en rätt okey föreställning.

Men på förmiddagen hade undertecknad för en gångs skull hand om programet och då blev det genast drag under galoscherna. Ett otroligt intressant, roligt och givande besök. Vi snackar Båtmässan.

Den andra medlemmen av KulturRallyt och jag enades om att den här båten sätter vi upp på önskelistan till Tomten kommande jul. En 37-fotare från Hanse. Hoppas hoppas hoppas att Tomten är välvillig i år. Lite osäker på det, fick ju inte ens snöslungan jag hade önskat mig senast och den kostade ändå bara en bråkdel av den här skutan.


Vi avslutade båda evenemangen med en kanongod middag på restaurang Grill i Stockholm. När det var dags att betala säger svärsonen i spe en smula överraskande "-jag tar hela notan". Fin kille det där. Jag protesterade bara lite, för syns skull líksom.

Vilken tur jag hade där, för när vi kom ut till bilen kom en liten chock. Ännu en böteslapp. 900 kr. NIOHUNDRA bagis! Liiiite för nära ett övergångsställe till en kostnad av 2.43 kr per decimeter. Bra att jag inte ställde mig närmre för då hade decimeterkostnaden stigit något oerhört, vilket inte hade känts bra alls. Nu kändes den överkomlig.


Vann rätt låt i Mellon? Javisst, jag skrev ju nästan det häromdagen. Fast Swingflys låt gungar mer.