Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, juni 23, 2011

Har jag börjat knarka?

Att jobba mycket verkar ge samma effekt som knark. När man väl börjat vill man inte sluta.

Jag vill det. Klart jag inte vill sluta, men det skulle vara skönt att ha det lite lugnt, lägga fötterna på bordet, sippa lite nybryggt kaffe och ställa frågan till den som lyssnar: "-å bilen går bra?"

Så är inte mitt liv just nu. Helst vill jag ha semester, men nu funkar inte det denna sommar. Inte så smart med tanke på vad som hände mig i våras, men ibland får man inte välja själv.

Bara att bryta ihop, sedan bita ihop, ta sig i kragen, skärpa till sig, lyfta sig i håret sedan fortsätta mot ljuset i tunneln. Just nu är det j---ligt långt dit, men med ett steg i taget så når jag dit. I bästa fall i lagom tid tills båten ska seglas tillbaka till torrsättning igen.

Men du, strunt i det, istället hoppas jag du får en härlig midsommar.