Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, juni 09, 2011

Men va konstigt

Fråga: Hur mycket kan man skylla på att ha haft en stroke?

- vinterdäcken, dock dubbfria, sitter fortfarande på bilen
- båten står fortfarande på land
- mitt hår har växt längre än jag brukar har det så här års
- gräset bakom huset är ännu inte klippt. Framsidan som syns mot väg och grannar är faktiskt okey.
- att högsäsongen på jobbet smugit sig på känns lite överraskande fast den kommit samma tid de senaste 20 åren

Svar: Det mesta. Absolut. Men åtgärder har vidtagits. Se bild. Förstärkning har inkallats för att få båten i plurret på söndag=sista dagen sjösättning är möjlig i vår båtklubb.


Övriga punkter enligt ovan finns nu på en ToDo-lista. Det kanske hjälper att få saker gjorda. Jag håller tummarna. Jag har ju ändå haft en stroke så det är nog okey om listan står orörd ytterligare några dagar.