Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, juni 12, 2012

Vad gör folk?

Jo, man kan ju undra om folk inte har några jobb. Se bara här på den båtklubb där jag har mitt lilla skepp upplagd på vintern. Bara enstaka båtar vars ägare har annat att göra än att putsa på båtar.


Men om sanningen ska fram så är min rekordsena sjösättning inget jag är stolt över. Den borde varit i plurret för flera veckor sedan. Men på fredag kommer det att ske, då blir det högtidlig sjösättning och på söndag stängs alla faciliteer ner på klubben över sommaren. Jag tycker jag utnyttjade vintertiden mycket väl.

Man kan ju också undra vad folket på fotbollsplanen i går kväll sysslade med. Har de inga jobb? Näe, de är fotbollsspelare som tjänar mer än vad jag och alla mina läsare tjänar tillsammans. Ingen fick godkänt.

Hade Zlatan skickat iväg passningen som alla såg borde kommit, utom Zlatan själv, så hade inte Ukrainarna kunnat vända spelet och trycka in 1-1 målet.

Hade Lustig stått kvar vid stolpen på hörnan, där "stolpansvarig" SKA stå, så hade han tagit nicken som blev 1-2. Zlatan och Lustig, två enskilda misstag som sänkte Sverige. Man behöver inte analysera fotboll men än så, till skillnad från timslånga både uppsnack och eftersnack i alla tänkbara medier.

Zlatan och Lustig. Satan vad olustigt.