Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, januari 07, 2013

En händelserik helg

Några dagboksanteckningar från helgen:

Fredag
Först match kl 1700 i SollentunaMästerskapet Herrar 60. Dessvärre knapp förlust mot Sandewall, 6-7, 4-6. Inte mycket att säga om. Spelade uselt.

Kl 2100 dags för nästa match, nu i klassen Generationsdubbel tillsammans med min son Marcus. Hyfsat enkel match, 6-0, 6-2.

Sen hem, kolla TV någon timme medan adrenalinnivån sjönk.

Lördag
Upp tidigt för ny match kl 0900 mot Kalev. Knapp förlust i första set, 4-6. I första gamet i andra set full rusch mot nätet för att avgöra en nätattack, Smack, så vek sig vristen igen. Samma vrist som jag stukade rejält före jul. Bara att tacka för matchen,  halta hem och lägga mig ner med benet i högläge och invänta bättre tider.

Men ingen rast, ingen ro, på med stödbandage och så iväg med barnbarnen på barnteater på Dramaten, Elverket.

På kvällen såg min fossing inte rolig ut. Svullen som en halv fotboll, men på söndagsmorgonen kändes den halvt okey, så jag lindade den stenhårt för att kunna lira semifinalen i generationsdubbeln kl 1000. Däremot lämnade jag wo till en singelmatch i Herrar 60 för att inte belasta fossingen för mycket.

Tar mig friheten att lägga in en "klipp" från tennisklubbens rapportering från den matchen:

Generationsdubbel A: Demnert/Demnert - Ahlberg/Ahlberg
3-6, 6-3, 10-4. Semifinal

Ahlbergs började klart bäst. Mats dominerade vid nät med eftertryck och Kristian hade bra tryck på grundslagen. I andra set kom Demnerts mer och mer in i matchen och började vinna många av de långa bollduellerna. Marcus blev även mera dominant i matchen. I det avgörande tiebreaket gör Demnerts ett kraftigt ryck vid 5-4 och går ifrån till 9-4. Trots att Ahlbergs lyckades rädda en matchboll är segern och en plats i finalen ett faktum för Demnerts.
 IMAG1112

Finalen mot paret Mourad/Mourad kommer troligen att spelas nästa lördag. Möjligen i Globen pga det oerhört massiva publikintresse för århundradets match.

Men nu är det dags att ägna jobbet lite tid också. Kan ju stundtals vara kul det också.