Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, april 23, 2013

Man tror inte det är sant. Del 2

Det kom ett samtal till min mobiltelefon idag.

Mitt hjärta slutade nästan att slå, när rösten glatt meddelade: "- Hej Göran, jag ringer från Svenska Postkodlotteriet och jag har den stora glädjen att meddela att du har vunnit på en av dina lotter".

Jag bara stönade fram "-hur mycket?", och började genast i minnet försöka komma ihåg vem som är närmaste återförsäljare av den där segelbåten jag såg på båtmässan.

"- Göran, du har vunnit 160 kr som vi sätter in idag på ditt bankkonto".

Kanske inte så mycket, men ändå en bit på väg. I nästa dragning ligger 700 miljoner i potten fick jag veta. Den är min, hoppas jag.