Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, oktober 06, 2015

Cykelbloggare erkänner doping

Ehh, en aning skruvad rubrik faktiskt. Erkänner det. Lite kvällstidningsaktig liksom. Men du blev nyfiken. Erkänn.

Men i alla fall. Ett nytt besök hos nätbutiken Wiggle har gjorts. Här har köpts lite doping. Fast inga kemiska medel, nejdå, det är metalldoping. En laglig form av doping.


Har investerat i en ny kassett, ny bakväxel och ny kedja. En liten uppgradering från 105:an som sitter på min Gula Rejser.

Fast det är inte uppgraderingen som är själva poängen, poängen är att jag tänker byta till en 11/32-kassett istället för 11/28 som är standard.

Jag tänker som så att jag måste ge mig själv de allra bästa förutsättningarna för att klara alla hemska backar på vägen till Paris 2016. Vissa av dom är inte nådiga, och 2016 ska vi cykla samma väg som vi gjorde i år, så jag vet vad som väntar.

Så varför inte ge mig själv lite extra hjälp på traven med ytterligare en växel att ta till.

Fast jag kan hålla med om att jag är lite tidigt ute, men du vet, ibland blir köpsuget för svårt. Dessutom, en nogrann planering är framgångens moder.

I går kväll var jag ute och så att säga sprang ikapp det jag hoppade över i söndags. Man får inte slarva med träningen. Man får inte hoppa över ett pass ostraffat. Hade verkligen NOLL lust att ge mig ut och springa, men jag säger som Paolo Roberto, om man bara tränar när man har lust blir det inte många pass.

Det går inte fort för Herr Demnert att ta sig fram springandes. Till och med min egen skugga är snabbare. Pinsamt sa Bill. Skärp dig Göran, sa Bull.

Till Bull säger jag bara, chilla ner dig lite, jag satsar långsiktigt, det är i september 2016 som min löpning ska blomma ut.