Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, september 13, 2006

Svenskt näringsliv har problem

Urban Bäckström är ju ledare i Svenskt Näringsliv. Där gör han säkert stor nytta för både små och stora företag för idag finns en hel del att ta itu med.

Ett av de största problemen vi har, som jag är lite osäker på om han har uppmärksammat, är alla dessa fakturor som inte är hålslagna i vänsterkant.

Det finns garanterat inte ett enda företag som efter sedvanlig fakturakontroll inte stoppar fakturorna i hålslaget – om man nu inte istället som en del helt enkelt slänger fakturorna i sopkorgen – för att slå hål, för att sedan arkivera i pärm.

Är detta ett dolt tilltag av Socialdemokratin för att vidmakthålla ett visst mått av sysselsättning? Detta problem har funnit lika länge som Sossarna suttit vid makten.

Jag gör därför nu ett upprop till Sveriges alla företagare: strunt samma vilket parti du röstar på, bara du stöder den kanten som vill ha en ny statsminister. Vi kommer då säker att få en tvingande lag att alla måste slå hål i fakturans vänsterkant innan man skickar iväg den.

Jag är säker på att Fredrik stöder mitt förslag. Han vill ju förenkla för alla företagare. Det här vore ett stort steg på vägen.

Själv har jag gjort en uträkning som ger vid handen att om jag slapp hålslå alla fakturor mitt företag tar emot, så skulle jag lätt få lika mycket tid över som det tar att segla Gotland runt. Med min 83-åriga mamma som gast!

Alternativt kan man åka till Mallis eller liknande några dagar istället.

Så alla bussåkare, och alla andra företagare, gör din plikt på söndag, välj fram en ny regering, så skåda vi alla ett slags företagarbarmhärtigt ljus längst bort i tunneln.