Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, september 22, 2006

Vad har vi gjort?

Här gick man och röstade på alliansen i tron att nu jäklar i min lilla låda får vi företagare lite lättnad.

Men så kommer info från vår branschförening som berättar att alliansen nu sannolikt kommer att skjuta över en del av sjukvårdens kostnader till, jo just det, till trafikförsäkringarna för fordon.

Som bussåkare satte jag eftermiddagskakan i halsen när jag läste det. Enligt vår förening skulle det i runda slängar betyda en kostnadsökning på ca 8 tusen. Per buss och år.

Att alliansen gömde så lömska avsikter i valstugorna hade jag ingen aaaaaning om. Jag känner mig lurad, nu vill det till att alliansen snabbt som ögat ger mig lite positiv feedback, annars blir det andra blocket om fyra år.

Tänk om ordsstävet är sant: Det var bättre förr.