Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, oktober 30, 2007

Friskvård. Metod och funktion

Som du vet har vi anställd lilla Elsa, Päls-Elsa, Lille Studs, The Demolition Dog, The Invoice Destroier och allt vad hon nu kallas av oss övriga i personalen.

Hon har nu tvingat oss att anlägga en slags hinderbana för att få vardagsmotion. Det är hennes metod.


För att komma in och ut ur mitt rum måste jag kliva över ett hinder på ca 80 cm.





För att komma till och från faxen och kopiatorn måste jag kliva över ytterligare ett hinder, detta på ca 70 cm.




För att komma till Sofias arbetsrum och till toaletten måste jag även där kliva över ett hinder på ca 80 cm.



Om vi vägrar denna hinderbana straffas vi omgående med att fakturor, papper, skor o liknande saker försvinner spårlöst och kanske aldrig mer återfinns.

Jag funderar nu på att rekrytera systrarna Kallur. Jag tror de skulle stormtrivas på vårt kontor.
Dessutom är ju en av dem ihop med en tennisspelare. Skulle inte vara dumt att få lite gratislektioner på arbetstid.