Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, oktober 15, 2007

Kapitel 2

Du kanske trodde att Hammarbyhistorien tog slut häromdagen när jag kallade inlägget SLUTET.

Så fel du, jag och alla andra hade. Nu börjar Kapitel 2, Det Svänger Om Bajen.

Ordföranden avgick frivilligt i fredags varpå både jag, och en kille till som även han avgick häromdagen, omedelbart blev invalda i styrelsen igen. Och vi accepterade lika omedelbart.

Så sannolikheten att du även fortsättningsvis får lite inside information från hockeyns värld är nu hyfsat stor.

Hela dagen viker jag åt att hjälpa till att reda ut Hammarbys ekonomi, bussbranschen får klara sig själv just idag.

Idag är ett s.k. trängt läge, sarg ut gäller tills vi omformaterat våra anfallsstyrkor.