Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, maj 03, 2011

Saker du inte visste om Lill-Babs

Igår höll rubricerade kvinna på att köra över min fru. Nej, det handlade inte om något svartsjukedrama.

Saken är den att min kära hustru var på väg över en gata, mitt på ett övergångsställe. Så kommer Lill-Babs farande i en Volvo-SUV med relativt hög fart och i sista sekund måste hon tvärnita så det tjuter för att inte krossa min käresta. Kanske kan man här bläddra tillbaka och läsa lite om mina tidigare funderingar kring kvinnor och SUV:ar och fundera lite på om jag då hade rätt eller om jag hade rätt.

Men jag tackar härmed Lill-Babs för hennes goda reaktionsförmåga. Samtidigt ber jag högaktningsfullt nämnda kvinna att lätta på gasen samt vara mer uppmärksam på omgivningen framöver.

Nästa sak om Lill-Babs som du bergis inte känner till är att hon har bott i huset tvärs över gatan där jag bor. Jorå, så är det vettu. Hon bodde där när hennes kärlek till Lasse Berghagen var som störst.

Jag tänkte att all denna info om Lill-Babs kunde vara bra för dig att känna till.