Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, maj 27, 2011

Strokeskolan. Avslutning och examen

Äntligen har jag fått klartecken att börja träna igen. Med viss reservation. Jag bör det närmsta halvåret inte bada bastu och sedan kasta mig i en isvak. Icke heller bör jag styrkesträna typ bänkpress 180 kg. I övrigt träning som vanligt. Bra. Så nu jäklar i min lilla låda ska här kommas i form igen.

Just idag är det nämligen exakt två månader sedan jag fick stroken och nu är jag i stort sett återställd förutom att min bonuspresent pacemakern fortfarande ömmar under nyckelbenet. När jag var liten fick jag änglar för att jag var duktig hos doktorn, när jag blev äldre fick jag en pacemaker. Skumt.

Fast ändå känns jag inte helt återställd. På något underligt sätt känns det som det finns en Göran före och en Göran efter 27:e mars 2011. Kan inte sätta fingret exakt på vad som skiljer sig, men vissa saker känns annorlunda. Bergis psykologiskt.


Dessutom går min halvtidssjukskrivning ut just idag. Ska bli kul att börja jobba heltid igen. På de här halvtidsdagarna som jag kört nu mellan kl 08 och 17 hinner man ju så lite. Nu kanske man kan få någonting gjort igen.

Därmed är det nu avslutning och examen i Görans Strokeskola u.p.a. Jag hoppas du känt dig nöjd med utbildningen och jag hoppas att jag aldrig mer kommer att starta upp skolan igen. Antalet läsare av bloggen har ökat kraftigt under den här perioden och det visar ju att det finns en viss efterfrågan av relevant  information.Tack för visat intresse.

Nu över till något helt annat

StockholmsBuss ställer i år upp med en (1) deltagare i Stockholm Marathon í morgon.

Sofia Demnert, ansvarig för SällskapsResor, representerar all vår personal. Övriga måste nämligen jobba. Sofia har tränat stenhårt, seriöst och synnerligen målmedvetet i flera månader för att komma i absolut bästa form.

Vill du veta hur det går för för Sofia och StockholmsBuss under loppet? Är den informationen värd 35 kr? Kom igen nu, det är väl klart den är.


Skicka bara ett SMS till 72700: SM 22909

Viktigt med mellanslag mellan SM och hennes startnummer.

Under loppet kommer du att få passertider vid 10 km, 21,1 km och 30 km samt naturligtvis även tiden i mål.

Kom igen nu Sofia, spring så det ryker om dojorna! Tänk film: Run Forest, run!

Sofia, klapp-klapp-klapp, Sofia, klapp-klapp-klapp.