Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, juli 22, 2011

Jag slog mig lös

När shoppingen misslyckades häromdagen så blev nästa försök att balansera min mentala hälsa ett restaurangbesök tillsammans med några vänner på krogen Lisa På Torget. Beläget på Östermalmstorg med Hedvig Eleonora kyrka i bakgrunden.


I den kyrkan döptes för övrigt vår förtjusande förstfödde som nu relativt hastigt närmar sig gubbåldern. Tänk vad tiden går.

Och vet du, när vi gick igenom lokalen till vårt bord så gick jag såååå nära Måns Zelmelöv och Andreas Weize. De satt där och drack kaffe och såg ut att ha väldigt trevligt. Såååå nära var jag.

Till måltiden valde jag lammracks, som blev nersköljt med två glas rött och sedan avslutades födointaget med en blåbärspaj med vaniljsås. Jag visar här min varmrätt som den såg ut innan jag åt upp den:


Under denna afton hade jag förmånen att slippa ha jouren några timmar vilket var lika skönt och avkopplande som när barnen var små och stökiga och mor eller svärmor var barnvakter en kväll.

Det var en trevlig kväll och jag känner mig idag en smula mer mentalt balanserad. Men det vete fan om inte en 42-tummare och en buss hade varit roligare ändå.