Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, juli 26, 2011

Skrivbordssemester

I brist på riktig semester så får jag nöja mig med skrivbordssemester. Det var ju jätteenkelt, laddade upp med en schysst bild på båten från förra sommarens segling och sen så låtsas jag att jag sitter i sittbrunnen och styr sådär modernt, via ett tangentbord.


Fördelen är ju att jag då samtidigt får massa saker gjorda på kontoret. Multitasking. Fiffigt är bara förnamnet.

Icke att förglömma, den här typen av seglingssemester är helt regnfri. Dessutom är jag helt säker på att om fler anammande min semesteridé så skulle Sveriges BNP öka markant.