Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, maj 03, 2012

Jag fick en utmaning

Från min dotters blogg Sofias Secrets fick jag utmaningen att svara på 10 frågor. Här kommer frågorna. Och svaren.
      Vilken är din största prestation?
Många saker. Men om vi bortser från det där med att skaffa barn så är det nog att ha hållit mitt företag vid liv i över 20 år och under den tiden bidragit med rätt många arbetstillfällen för andra människor.
Om du kunde göra något ogjort, vad skulle det vara?
Att jag stannade för länge på min arbetsplats mellan 1977 och 1986. Om jag inte gjort det så hade jag nog fått svara annorlunda på första frågan.
Nämn en sak du absolut inte skulle kunna vara utan
Min Iphone och min blogg (det blev två saker)
Vad ger dig hopp
När familjen mår bra
Vem skulle spela huvudrollen i filmen om dig? Varför?
Självklart John Cleese. Han har samma humor som jag. Ibland känner jag mig som honom
Vad är ditt närmsta mål?
Jag omformulerar frågan till vilka är dina närmsta mål.
- att få båten i sjön
- att återigen börja träna högintensivt och regelbundet. Om 25 år när jag dör vill jag vara extremt vältränad så det är lagom att börja nu.
- att blir en bättre tennisspelare
Vad läser du helst för tidning
DN till frukost är ett måste. Prenumererar även på så gott som samtliga båt- och fototidningar.
Hur reagerar du på stress
Mår inte så bra då. Kanske stroken förra året var den ultimata reaktionen.
Nämn något du ännu inte gjort men bara MÅSTE göra innan du dör
- vandra i fjällen och ta bilder som jag kan vara extra stolt över.
- få ordning på alla bilder jag tagit genom livet
- se till att mina barn och barnbarn kommer att minnas mig med vördnad och respekt.
Hur kopplar du av bäst
Att göra ingenting, absolut ingenting. Gärna i stugan på landet eller ännu hellre i segelbåten en solig och varm dag i lagom bris som blåser in med ca 130 graders vindvinkel.