Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, december 10, 2013

Blandade funderingar

Snacka om att ha kommit ikapp. Häromveckan skaffade jag ju manicker så jag via fjärrkontroll kan tända och släcka alla lampor i huset. Superkul.

Dessutom, hör och häpna, ordnade jag en annan manick så jag kan sätta på och av värmen i stugan på landet från varsomhelst i världen.

Nu har jag gått ett steg längre i det moderna livet. Jag skaffade en Apple TV. Fatta grejen, en Apple TV. Orkar inte förklara vad det är, du får googla om du inte vet. Men det är en smart liten manick.

Mína barnbarn ser mig som en hjälte. Visserligen har de redan haft de här grejerna i sitt hus jättelänge, men nu är även farfar en modern och cool kille. Eller gubbe.

Samma gamla coola gubbe gick inatt nattpatrull på båtklubben mellan kl 0200-0500. Trist som attan, men nödvändigt för att hålla buset borta.

Dessvärre upptäckte jag att stormen Sven hade kysst min egen båt lite väl våldsamt. Ingen big deal, en presenningsstötta hade gett vika, lätt att fixa. Men ändå, MIN båt. Jävla Svenne.

Men man måste ändå tänka positivt. Det kunde ha varit värre. Min syster är en positivt tänkande människa. På den här länken kan du läsa vad hon tycker om lycka och positivt tänkande: http://www.proffice.se/vara-tjanster/Inspiration-/Listning/Gor-framgang-oss-lyckliga-eller-nar-lyckliga-lattare-framgang/

Slutsats: var vänlig, tacksam och optimist.