Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, april 10, 2014

Gubbträff

Den här bilden togs 1968. Det är jag som är fotografen och är därför inte med på bilden. Vi lirade i Karlbergs BK, i dagligt tal kallat KB, där vi alla började lira i samma lag när vi var 10-11-årsåldern.


På bilden har vi blivit 17 år gamla och hade hela livet framför oss. Livet var en lek. Igår träffades vi igen. Inte alla, men vi var sju grabbar som nu blivit gubbar. Det var vi sju som höll ihop under barn- och ungdomsåren när vi alla bodde på Kungsholmen. Senast vi träffades var i storleksordningen 15 år sedan.

Alla personligheter fanns kvar, utseendet lika, förutom att vi alla numera ser mer ut som farbröder än grabbar. En lite kul grej var att sex av oss sju i gänget, fortfarande är gifta med de tjejer vi träffade i tjugoårsåldern.

Ingen hade halkat snett i livet, alla har haft bra och anständiga jobb och levnadsförhållanden. Några har drivit egna företag, andra varit anställda hela tiden. Många barn och barnbarn i omlopp spridda över Sverige.

Lite sjukdomar, ömma ben, en stroke, en prostacancer, en ömmande höft, men alla idag i godkänd fysisk form.

Det var en superkul kväll med lite virtuell fotboll, shuffleboard och en avslutande middag med många minnen och glada skratt.

Det tråkiga var att vi måste skynda på till nästa träff, för om vi väntar även den här gången i 15 år så är vi nog inte så många som kan komma.