Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


söndag, april 27, 2014

Det är tufft att ligga på topp.

Igår en cykeltur med svärsonen Jonas. Vi började med en kortare breefing om rutten.


 Därefter bar det iväg upp mot Kårsta. 9 mil blev rundan när vi kom tillbaka.


Det är tufft att cykla långt, fattar inte riktigt hur det kommer att bli på Vätternrundan, för då är det 30 mil. Men övning ger färdighet i både styrka och uthållighet. Det är därför jag kämpar på, även om kroppen helst vill annat. Det måste gå.

Idag söndag är/var mitt program:
- lättare pass på gymmet en timme, med lite lättare vikter/motstånd och med inriktning på rörlighet.
- cykeltvätt
- gräsklippning
- lite småjobb på kontoret
- packa resväskan
- sannolikt somna i soffan framför TV:n.

Som helhet och sammanfattningsvis: det kostar på att ligga på topp.