Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, maj 29, 2014

Hej då Tommy

Min tränare Tommy slutade på gymmet i Frescatihallen igår onsdag. Han har hjälpt mig att träna i fem år. Han har byggt upp ett stycke sladderkropp till en vältränad och stabil kille/gubbe. Inte byggt muskler utan byggt upp kroppen med funktionell styrketräning så HELA kroppen är välbalanserad i alla muskler.

Det var Tommy som den 22:a augusti förra året gav mig utmaningen att i år klara Vätternrundan. Sedan den dagen har träningsfokusen varit att träna upp kroppen till det evenemanget, som nu bara är två veckor bort.

Det senaste året har dessutom vi på kontoret tränat ett halvtimme varje onsdagslunch med Tommy som ledare. Tuffa pass. Igår körde Tommy ett sista bonuspass med oss på hans sista arbetsdag på Frescati.

På filmen är det Tommy som är till höger i bild. Men det fattar du när du ser de andra. Tjejen är Sofia och killen till vänster, han som ser så trött ut, är Niklas, vår trafikledare.


Hej då Tommy och tack för de här åren på Frescati. Du har betytt mer för mitt välmående än du nog kan gissa. Vi ses snart igen i ny lokal så fort du hittat din nästa anhalt. Hoppas det blir på Stockholms norrsida.