Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


söndag, juli 27, 2014

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Idag tänkte jag köra ett väldigt lugnt cykelpass bara för att lugna ner, och mjuka upp kroppen från gårdagens rätt tuffa träningspass.

Hakade på Latte Audax-gruppen från Värmdö. För dig som inte vet så är Latte Audax den absolut lugnaste formen av organiserad cykling.

Den är så lugn så de allra mest rättrogna Audaxcyklister inte gillar benämningen Latte Audax. Jag tycker det är helt okey och den lockar cyklister som vill ta det väldigt lugnt och som kanske inte annars kommer till de andra formerna av organiserad gruppcykling.

Men som sagt, saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig. Dagens Latte Audax blev inställd. Men trots detta så räknade vi in fem cykelsugna kamrater vid samlingsplatsen. Och då förvandlades den av mig tänkta lugna cyklingen till en mellanfartsgrupp.

Absolut helt okey och dagen till ära hade även Fredrikshofs välkände Audaxcyklist Bosse Diesel anslutit. Så vi tuggade på i mellangruppsfart från Orminge till Björkvik där en låååång fikapaus togs samtidigt som vi fick ta del av Bosse Diesels kunskaper. Bla rent handgripligen med att han korrigerade lite på en deltagares cykel.

Har bara via Facebook lite då och då stött på namnet Bosse Diesel, men nu fick jag träffa och cykla med honom. Kul att få reda på saker jag inte visste.


I morgon blir det en vilodag för mig. Inte från jobbet, men från träning. Man måste peta in vilodagar lite då och då, det är ju lika viktigt som själva träningen.