Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


söndag, september 13, 2015

Nu är det slut. Nu börjar vi om

Nu kan det sägas, för nu är Team Rynkeby 2015 historia. Nu kan sanningen sägas, sanningen som ännu inte riktigt kommit upp i offentlighetens ljus.

Idag, i samband med Stockholm Velothon, överlämnade Team Rynkeby en check till Barncancerfonden. Trettonmiljonerfyrahundratrettiotretusentvåundrafemtiofem kronor. Smaka på den du.

På bilden stoltserar delar av Team Stockholm 
tillsammans med BCF:s representant

Ett under att även jag fastnade på ovanstående bild. Du ser mig för ovanlighetens skull längst bak. I mina coola mörka glasögon. Sanningen är att jag i princip balanserade absolut ytterst på podiet. Bara mina tår fick plats. En halv sekund efter att bilden togs, ramlade jag ner.

Nu ska sägas, så inga missförstånd uppstår, ovanstående summa är summan av vad alla Sveriges Rynkebyteam samlat ihop under ungefär 10 månader. En helt fantastisk summa, som dessutom gör TR till BCF:s tredje största bidragsgivare.

Det ska också sägas att "mitt" Team Stockholm bidrog med en avsevärd summa, mer än vad något av de tidigare Stockholmsteamen lyckats med. 

Vad är då sanningen med TR? Jo, att vara en del av Team Rynkeby förändrar människor. Det här året har förändrat mig. 

Jag fick vara en del av ett helt fantastiskt team med 50 människor. Människor med olika åldrar, olika yrken, olika bakgrunder. Var i hela fridens dar hade jag haft möjligheten att lära känna så många fina människor om inte i ett sådant här sammanhang?

Alla har olika åsikter och viljor, olika cykelerfarenheter, men vi hade alla samma mål, som alla siktade mot, att hjälpa andra. Att göra skillnad. 

Nu har vi gjort skillnad, vi har varit med och hjälpt cancersjuka barn och deras familjer. Sånt värmer i hjärtat när jag så här, när allt är över, sitter och tänker på året som gått.

En stor del av året har ju också ägnats åt cykling. Projektet är trots allt cykelorienterat med slutcyklingen till Paris som grädde på moset. Om den fantastiska upplevelsen har jag skrivit så mycket om, så det gör jag inte nu. 

Jag säger nu tack till årets kapten Patrik Härneman. En fantastisk kille som hela projektåret hållt ihop oss alla och lett oss i rätt riktning. Jag säger så här offentligt: Tack Patrik för din godhet att välja mig som en av deltagarna i Team Stockholm 2015. Jag kommer att vara dig evigt tacksam för det. Det här året har varit ett av mitt livs roligaste.

Kapten Patrik Härneman

Nu vänder vi blad. Nu startar vi upp nästa projektår. Jag har ju som möjligen bekant fått ynnesten att ännu en gång få vara en del av Team Rynkeby.

Team Stockholm är nu uttaget och formerat, och första träningen med efterföljande informationsmöte blir till kommande söndag. Dessvärre kommer inte jag att kunna vara med på det mötet vilket känns, ursäkta uttrycket, rent fördjävligt. Men just den helgen av alla helger på året, ska jag upp i fjällen och vandra med min familj. 

De är ju minst lika viktiga för mig och de har fått försaka en hel del under året som gått pga mitt engagemang i TR, och även 2016 kommer ju bli likadant.

Nya teamet kommer att ledas av den här killen, Jonas Södergren. En skön och cool kille som även han var med i årets team. 


Tack alla ni som var med i Team Stockholm 2015, ni är fantastiska och ni har alla berikat mitt liv. 

Nu ska det bli fantastiskt kul att lära känna ännu fler härliga människor i Team Rynkeby 2016. Tillsammans kommer vi att samla in ännu mer pengar till Barncancerfonden. Tillsammans kommer vi att göra stor skillnad. Tillsammans kommer vi ha ett helt fantastiskt år. Tillsammans kommer vi att ha superkul. Just saying.