Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, september 02, 2015

Jag ska cykla till Paris. En gång till. En oemotståndlig utmaning.

Nu är Team Rynkeby Stockholm 2016 uttaget. Jag är med ett varv till. Kunde inte undvikas. Hela projektet var så vansinnigt kul så jag bara måste göra det en gång till. Trots 130 stundtals hysteriskt jobbiga mil. Men ändå. Det är en oemotståndlig utmaning att göra det igen. Så jag var ju tvungen att söka en gång till.

Dessutom finns det några särskilda backar som jag inte riktigt kom överens med i somras. Känner att jag behöver snacka med dom igen. Mur de Huy kan dra åt h-e, men det finns andra, lite mer resonabla trots allt, som jag behöver ta ett snack med och liksom visa var skåpet ska stå.


YEAHHH! Jag är med en gång till!
Bilden är från den fantastiska incyklingen till Paris centrum.
Vänligen observera den käcka Sverigeflaggan på kinden och de blåmålade naglarna.
Klart man ville vara extra fin en sån dag.
(Foto: Lars Johnsson)

Och kan du begripa, jag bedömdes passa in i teamet en gång till. Härligt, vansinnigt kul. Lite galet faktiskt. Kanske lider jag av den där berömda bokstavssjukdomen DPR. Dum På Riktigt.

I så fall är jag inte ensam om det, totalt blir vi 10 stycken från 2015 års team som är med även 2016.

Vi blir 37 cyklister plus ca 10 personer i coreteamet som ännu inte är helt klart.

18 kvinnor och 19 män. Genomsnittsåldern ca 41 år. Yngsta är 26 år, åldermannen är 64 år = lilla jag.

Nu vet jag vad jag har framför mig, nu blir det extra kul att träna. Backträning, backträning, backträning. Och så lite backträning på det.

Styrka, styrka, styrka. Och så lite styrka på det.

Kondition, kondition, kondition. Och så lite konditionsträning på det.

Som bonusträning blir det simning, simning, simning. Och så lite simning på det. Livet består ju inte bara av cykling eller hur. Nån tennismatch i veckan ska nog också kunna pressas in i schemat med lite skohornsteknik.

Ja förstås, så blir det också såklart jobba, jobba, jobba. Och så lite jobb på det.

Och mellan alla träningspass göra allt jag kan för att samla in pengar till Barncancerfonden, det är trots allt det som projektet handlar om.

Nu har vi dessutom fått veta att hela Team Rynkeby i år samlat in rekordmycket pengar. Hur mycket avslöjas vid checköverlämningen till BCF i samband med Stockholm Velothon den 13:e september.

En och annan s.k. kompensationsresa tillsammans med kära hustrun ska vi nog också kunna klämma in i programmet under året fram till nästa sommar.

De e mycke nu.