Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, augusti 21, 2008

Mercedes E240 kombi TILL SALU

Mitt förra inlägg kommer här att bevisas. Nu får du århundradets chans, du kan nu köpa min bil till ett kanonpris. Bara för dig kompis. Du får den som den står och går för 165.000 kr. Det är nämligen blygsamt lite mer än vad jag får när jag snart lämnar in den i inbyte för min nya BMW.

Enligt uppgift är priset mellan 200-220 tusen i försäljningshallen., vilket känns rätt troligt med tanke på inbytespriset jag får.

Det här är lite fakta:
Mercedes E240 kombi. Årsmodell –03. Eleganceutförande. Automat. Uttagen dec –03. 9.900 mil. Servad hos Mercedes enligt servicebok. Löstagbar dragkrok, mörka rutor bak.
Motorvärmare med kupéuttag. Parameterstyrning (lättare att vrida ratten ju saktare du kör), larm såklart, extra utökad klimatanläggning (4 separata zoner i bilen), Bi-xenonstrålkastare, regnsensor, CD-växlare, extrastor bränsletank.

Motorn är en V6:a på sisådär 180 pigga kusar. Snittförbrukning 1,05 l/mil. Ca 0,8 vid landsvägskörning.

Nå, ska du slå till kompis? Ring eller maila. Du vet var jag jobbar. Snart går den bort till BMW och någon bilhandlare gör istället vinsten du kan göra. Är du snabb kan vi nog komma överens om ett något lägre pris. Kanske.