Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, augusti 25, 2009

Nödanrop

Samtal idag mellan kontoret och en av våra chaufförer ute på uppdrag:

Kl 10:45
”-faaaaan, jag står parkerad på Malmskillnadsgatan och lyckades på nåt skumt sätt låsa mig ute. Jag kommer inte in i bussen och nyckeln sitter i tändningslåset. Kunden kommer kl 11:30 och ska till Arlanda”.

”- lugn och fin. Vi återkommer” Vi river i alla våra kontorslådor och hittar till slut en extranyckel till bussen. Ringer en taxi som för 350 bagis kör nyckeln in till stan.

Kl 11:10
”- nu har jag nyckeln men den passar inte. Det är startnyckeln ni skickat, inte dörrnyckeln.

”-lung och fin. Vi återkommer”. Vi river ännu en gång i alla våra kontorslådor och hittar nu ett kuvert där det står extranyckel dörrlås TCE. Nu är goda råd dyra, jag kastar mig i bilen och kör, i stort sett lagligt, in till city.

Kl 11:28
Nyckeln överlämnas till chauffören som öppnar dörrarna för kunden som nu kan stiga på bussen.

Kl 11:30
Bussen avgår till Arlanda. Exactly by schedule.

Jag var aldrig orolig.