Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


söndag, augusti 02, 2009

Sjödrama

StockholmsBuss går idag ut med följande kommuniké.

Med stor sorg måste härmed meddelas att vår jourpärm idag drunknade kl 15:57. Den får sin sista vila i en farled och på 67 meters djup utanför ön Plomman i Roslagens skärgård.

Eftersom jag själv befinner mig på position N58.53.959, E17.57.225, dvs långt därifrån, kunde jag inte förhindra detta drama.

Pärmen, en exklusiv sak i skinn, är nu djupt saknad och sörjd eftersom den varit med oss i tio års tid och därmed med ålderns rätt skaffat sig en avundsvärd patina.


Tack för allt jourpärmen, må havsgudarna vara med dig.

När jag kommer tillbaka till kontoret kommer vederbörligt förhör att hållas med alla sjömän på kontoret, varvid en person i nuläget är mer misstänkt än andra. Straffsatsen för liknande förseelser brukar ligga på ”plankan”, ”kölhalning” alternativt ”mastupphissning”.