Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, januari 29, 2010

Äntligen

Då är småkidsen Albin o Valter på banan. Mina barnbarn alltså. Nu har utbildningen börjat och sköter jag mina kort på rätt sätt så kanske de är hyggliga och hjälper mig med min försörjning på ålderns höst.

Deras kloka föräldrar har nu satt de i bollskola där de får leka innebandy, fotboll och tennis. Jag var där första lektionen och fotograferade för de stora klubbarnas räkning.

Man såg ju direkt potentialen hos grabbarna. Kolla bara första bilden där Albin satsar allt på en mörsare i krysset. Kolla också in kompisen Ronaldo till vänster, han fattade direkt att hans chans till jättekontrakt minskade rejält.

Valter på nästa bild, har segergesten redan klar när segerbollen just har slagits in. Visst ser han superproffsig ut i sin hälsning till farfar och farmor på läktaren.

Om 15år kommer han upprusande på Wimbledons läktare efter finalvinsten och kastar sig om halsen på oss. Nu tog han det lite lugnt.