Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, januari 21, 2010

Operation toppning

Nu är det bara 37 dagar kvar till vår härliga årliga skidresa till Österrike. Så nu går jag in i fasen där formen ska toppas.

Idag körde jag drygt 1 timme med min PT Tommy där träningen var inriktad på att toppa rätt skidmuskler. Jag kan lova dig kompis, dagens träning var bland de jobbigaste jag varit med om i vuxen ålder. Och då har jag ändå tränat 2-3 gånger i veckan det senaste året. Jag kan också beskriva läget med att det just nu är en jäkla tur att min kontorstol har kullagrade och lättrullade hjul.

Dagens träningsprogram gäller nu två gånger i veckan fram till avresan 27/2. På tredje gympasset under veckorna blir det armstyrka och kondition.

Tillkommer löprunda utomhus 5 km varje onsdag. Plus varannan måndag. Plus en tennismatch i veckan.

Och ja, jag har sannolikt drabbats av någon slags åldersnoja, kan inte se saken på annat sätt. Nu tar jag igen all träning som jag borde gjort i yngre dar.

Men jag mår alldeles förträffligt, vilket är själva moroten, plus att jag sannolikt förlänger mitt liv en smula.