Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, augusti 18, 2010

Statusrapport

Förstår att du är orolig för mig, har ju inte skrivit något på flera dagar. Till och med min egen mor undrar var jag håller hus.

Jag gör här en sammanställning i punktform vad som hänt och inte hänt sen sist, samt mitt program för de närmsta dagarna.
• Avslutat semestern och börjat jobba. Mindre kul.
• Har inte målat fönstren på stugan på landet.
• Har inte isolerat golvet i stugan på landet.
• Har inte skrapat och målat fasaden på stugan på landet.
• Har läst boken Paganinikontraktet av Keppler. Rätt bra, mycket action.
• Har läst boken I grunden utan skuld av Viveca Sten. Nja.
• Spelat premiärmatch i tennisligan. Vann enkelt. Skitkul.
• Hittade min borttappade serv lagom till ovanstående. Den hade gömt sig längst ner i tennisväskan.
• Har lagat min krånglande segelbåtsmotor. Den sög luft vid en filteranslutning.
• Köpt nya träningskläder och nya dojor till reapris inför höstens och vinterns hårdträning.
• Premiärtränade på gymet igår efter sommaruppehållet.
• Simmade 500 meter i morse
• Ska lira dubbeltennis ikväll
• Gym på fredag
• Gym på söndag.
• Hälsa på mor på söndag. Om vi hinner, ska på teater med KulturRallyt.
• Tokmycket att göra på jobbet. Rätt kul.
• Känner att det är dags för semester snart. Börjar bli sliten, har redan besökt min kiropraktor två gånger för min krånglande rygg.

Sådärja, nu borde du vara tillräckligt uppdaterad.