Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, januari 12, 2011

Aj aj aj, Ulo Maasing

Bussen finns alltid. Tåg borde alltid finnas. Men finns inte. Här kan du läsa en rätt kul historia om hur SJ funkar vardagsmässigt. Om du inte redan drabbats själv förstås, då vet du redan.

Slå vad om hur lågt SJ kan sjunka! Kloka resenärer tar bussen. Eller möjligen flyget.

Så avslutar Ulo Maasing sin artikel om SJ. Läs den här. (Du måste klicka på ordet här. Puh, ibland måste man vara övertydlig)

Trots detta så får bussbranschen ofta ta mycket stryk i media. Nä du, nästa gång du ska åka långt föreslår jag att du redan från början bokar plats på en bekväm långfärdsbuss istället.

Men jag funderar på en sak. Den kära Ulo begick här ett klart tjänstefel, chefsredaktör som han är för Tidningen Bussbranschen. Varför åkte du inte buss, Ulo? Det går ju massor av expressbussar till Linköping i stort sett på löpande band. Och då hade du inte ens behövt lägga energi på att kolla om de verkligen skulle gå eller inte.

Kloka resenärer tar bussen. Så skrev du. Ett snyggt självmål, Ulo. Rätt upp i krysset!