Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, januari 11, 2011

SBM

Rubriken kan utläsas StockholmsBuss-mästerskapet. Vi snackar bowling. Igår hade vi en chaufförskickoff för 2011 inkluderat en avslutning av 2010.

Innan middagen skulle det avgöras vem som lirar bäst bowling. Att boysen kan köra buss vet alla, där behövs verkligen ingen tävling.

Men i bowling, där var det en rätt svängig kompetensnivå. Jag vet inte hur det gick till men lilla jag fick en smula överraskande högsta poängen, kanske för att jag avslutade sista serien med fyra strike i rad. Bara för att visa var skåpet skulle stå liksom.

Men när resultatlistan var klar så visade det sig att jag hade blivit diskvalificerad. Kanske någon övertramp, kansek fel klot någon gång, kanske fel utseende, vad vet jag.

På den efterföljande banketten utsågs därför Bertil Löfström som årets värdige StockholmsBuss-Mästare i bowling.

Sofia Demnert vann Damklassen i överlägsen stil. Även hon en värdig vinnare.

Själv utsågs jag demokratiskt till den som avslutningsvis fick betala hela kalaset. Typiskt.