Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, april 01, 2011

PRESSRELEASE

Följande release har idag offentligjorts:

SAABuss är arbetsnamnet på det unika samarbete som idag offentliggörs i media. I kölvattnet av SAAB:s framgångar det senaste året, efter den stora krisen, så har ledningen för SAAB fattat beslutet att också gå in på den tunga fordonssidan, närmare bestämt på den hårt nischade turistbussmarknaden. Man siktar på att ta fram en helt ny typ av turistbuss. 

Projektet har pågått en längre tid men offentliggörs först idag. StockholmsBuss har en liten del i projektet och med deras över 20-åriga erfarenhet från turistbussbranschen har de bidragit med oerhört viktig kompetens.

Göran Demnert, VD för StockholmsBuss säger:

"- I förstaläget fick vi vara med och skissa fram en bussdesign som sannolikt kommer att revolutionera turistbussmarknaden. SAAB:s designchef Bertil Morlund blev synnerligen förtjust i den första designskiss som vi på StockholmsBuss mejslade fram under många hårda nattliga möten.

Vi tror att den här moderna, unika och lite lyxiga designen gör att presumtiva turistbussköpare vänder ögonen mot Trollhättan vid kommande bussinvesteringar istället för mot Tyskland, Polen och Asien."

SAAB:s ledning bedömer att bussen prismässigt kommer att ligga i det lägre prissegmentet pga ett nära, men hittills hemligt samarbete med Toyotas välkänt skickliga ingenjörer.

Den första prototypbussen av SAABuss beräknas kunna sättas i trafik inom ett halvår. Det blir StockholmsBuss som kommer att ansvara för den första utvärderingen.

"- Det mesta tyder på att bussen kommer att bli en succé, både kvalitetsmässigt och prismässigt, världen över", avslutar SAAB:s designchef Bertil Morlund.

Stockholm 1 april 2011
SAAB Automobil AB, StockholmsBuss AB och Toyota Nippon Ldt i samarbete.