Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, april 27, 2011

Strokeskolan. Del 5, återbesöket

Funderar på att byta namn. På den här bloggen alltså. Görans Sjukjournal skulle passa bättre. Eller kanske Görans Strokeskola upa.

Nu har jag gjort första återbesöket efter stroken tillika första besöket i det forskningsprojekt om stroke som jag frivilligt deltar i. Projektet ska pågå i närmare fem år och jag är objekt nr 100. Två gånger om året kommer jag att undersökas och studeras. Känns tryggt.

I dag togs en herrans massa blodprover plus en del andra konstiga dito i strokeforskningens namn. Dessvärre hade sjuksyrran lite knepigt att få till det med sprutan så hon fick sticka mig på fyra fem olika ställen för att få ihop tillräckligt till sina prov.
Kändes lite som ett träningsläger inför min första tatuering som jag redan bestämt att jag ska skaffa när jag fyller sextio. Starta företag vid fyrtio, köpa segelbåt vid femtio och tatuering vid sextio, det är ju alldeles utmärkta jubileumspresenter till sig själv.

Men allt är tyvärr inte helt okey. Blev fortsatt delvis sjukskriven. Mitt sjudagarstest av hjärtat, som jag skrivit om tidigare, gav inte riktigt det resultat som jag hade hoppas på. Ska på mer koll om det nästa vecka.

Men annars mår jag bra om någon händelsevis undrar. Måste ändå se positivt på det hela, jag lever ju, det är inte alla som gör.