Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, mars 15, 2013

Så blev det med mina tips

I september spådde jag hur det skulle gå i hockeyn för Djurgården, AIK, Rögle och Bajen Fans.

Så här har det gått:

Djurgården.
Tippade att de tillsammans med Leksand skulle ta steget tillbaka till elitserien. FEL, Djurgården är utslaget och Leksand håller på för fullt i kvalet. Nu får DIF det tufft, nu tror jag de fastnar i Allsvenskaträsket i många många år framöver. Om de inte går i konkurs förstås och måste göra som Hammarby, börja om längst ner.

AIK.
Tippade på låga publiksiffror. Check.
Tippade att de riskerade att hamna i kvalserien. Check. De klarade sig därifrån med en hårsmån.

Rögle.
Tippade att de skulle bli ett mittenlag. FEL, de hamnade kvalserien och får sannolikt lira i Allsvenskan nästa år. Men än är det inte kört för dem. Men mitt ursprungstips slog ju slint.

Bajen Fans.
Tippade att de skulle bli ett mittenlag i div 2. FEL, de krigar nu om en plats i div 1. Sanslöst bra. Dessutom ska de nu ha årsmöte och bestämma om de ska ansöka om att få återfå namnet Hammarby Hockey. Det vore det bästa.

Sammanfattning.
Ett rätt av fyra. Inte särskilt bra. Så var heller inte morgonens träningspass för mig. Inte särskilt bra, är ju nu inte ens trött någonstans i kroppen. Måste ha fuskat.