Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, mars 22, 2013

Vårt nya Premium Office

Äntligen. Äntligen är vårt kontor färdigrenoverat. Nu är inte bara det mänskliga innehållet på kontoret Premium, nu är hela kontoret ett Premium Office.

Sista etappen var nytt golv i entrén och renovering av vårt lilla söta pentry. Snart kommer även tavlor på väggarna.


Den uppmärksamme ser att den gröna färgen är ett genomgående tema. Vi valde det eftersom det är snyggt. Sen kollade vi på kul vad grönt står för.

Den gröna färgen förknippas med träelementets energi. Den symboliserar tillväxt, bot, överflöd, välstånd, freden, glädjen, samverkan och harmoni. Den kan användas mot stress och känslomässiga problem. Den här färgen kan användas t.ex på kontoret, eftersom den kan öka välståndet.

Så det bästa av allt: Gröna växter i det sydvästliga området attraherar pengar.

Så nu måste jag bums sätta en blomma i kontorets sydvästliga hörn. Tyvärr uppstår då konflikt, för det är ju jag som sitter i det hörnet. Hur gör jag nu? Eller är det helt enkelt så att jag egentligen är en grön blomma?