Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, mars 03, 2014

Under tiden .....

... som jag skriver en sammanfattning av förra veckans skidresa, som naturligtvis snart publiceras på den här bloggen, så fick jag ett trevligt mail från en kund som skrev så här:

"Vi är mycket nöjda och Peter (chauffören) verkade stå ut med våra 15 tjattrande tonårstjejer och deras mammor + tränare (det fanns endast 1 pappa med på bussen).
Vi hör absolut gärna av oss till er nästa gång vi har behov och/eller rekommenderar er gärna"

Sådana mail älskar jag att få. Men alla farsor, jag ställer mig frågande, är ni sådär skrala med att ta hand om era döttrar? Är det för jobbigt att åka iväg 3 dagar med en dotter? Skärp er gubbar.

Själv var jag ju borta 10 dagar med min dotter och det var ju jättekul. Visserligen är hon vuxen och hade till och med sin make med sig, men ändå, det var ju ändå en resa med en dotter. Jag överlevde.

Så alla farsor, skärp till er, nästa resa är det du som farsa som åker iväg med din dotter, så kan frugan vara hemma och tvätta bilen.