Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, februari 26, 2014

Sjukdom och simkval

Tredje dagen på skidresan. Den började inte bra. Vaknade med halsont och huvudvärk. Stannade i sängen hela förmiddagen, men åkte sedan upp med skidtåget till första stoppet i backen och käkade lunch.

Kändes bra så jag beslutade att senare på eftermiddagen ställa upp i inbjudningstävlingen 4x7 meter medley i hotellets utomhuspool. Som för övrigt har en behaglig temperatur på 30 grader. Poolen är i stort sett inte längre än just ca 7 meter, därav den något korta tävlingsdistansen.

Min motståndare i kvalet var ingen mindre än svärsonen Jonas. Vi simmade bröstsim, frisim, ryggsim och fjäril. 7 meter av vardera simsätten under den stjärngnistrande himlen.


Det blev en synnerligen jämn kamp, men juryn beslutade att båda gick vidare. Tydligen simmade vi inte på tid utan hur bra det såg ut. Eller något i den stilen. Om vi gick vidare till semifinal eller final på fredag kväll är lite oklart, men vi gick båda vidare till min otroliga glädje. Det hade jag inte räknat med.

I finalen, jag räknar nu med att gå dit, kommer jag att ge allt jag har och lite till. Jag räknar också med att svärsonen också tar sig till final. Det pratas redan om en s.k. drömfinal.