Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, augusti 11, 2014

Tillbaka till den skitiga vardagen

Allt är inte bara tjo och tjim, lattjolajbans eller cykla runt allehanda sjöar.

Vi har en vardag ockå. T.ex latrintunnor som ska förflyttas genom en skogsdunge ner till vägen.


Den här gången är det sommarens skörd så här långt, 10 tunnor. Föreslog andra familjemedlemmar att vi kunde köra några varv vardera.

Hustrun avsade sig med hänvisning till svag muskelstyrka. Föreslog då dotter Sofia att som en del i hennes träningsprogram inför några kommande tävlingar att det skulle vara en superbra träning.

Efter en lång fundering så kom hon fram till att det inte riktigt passade in i träningsupplägget.

Sonen Marcus hänvisade till att han jobbade, så då blev det bara jag kvar. Hade inga särskilda skäl att vägra, ett förlamat vänsterlillfinger efter helgens cykling hindrar inte detta viktiga transportuppdrag.