Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, juni 10, 2016

Nu är det skarpt läge, nu börjar det köra ihop sig.

Inte en endaste rapport har jag redovisat här på bloggen sen den 18 maj. Rätt dåligt faktiskt. Jag sätter på mig skämshatten.



Vi kan säga så här. Jag har laddat med bokstäver, adrenalin, endorfiner och kolhydrater för det är nu min cykelsäsong börjar. Alltså loppsäsongen om jag uttrycker mig så. Nu är det skarpt läge. Nu ska vinterns träning slå ut i full blom.

På söndag smäller vi startskottet för första rejset, Halvvättern. Förra året cyklade vi in på 5:42. Vill du läsa om det loppet kan du göra det HÄR.

I år cyklar jag med mitt "egna" team, Team Mellanmjölk, som består av folk från både Fredrikshof, Team Rynkeby Stockholm och Team Rynkeby Täby. Ska bli superkul.


Trots noll rapporter har jag inte legat på latsidan inte. Jag är fullt medveten om att du nästan spricker av nyfikenhet vad jag gjort de senaste veckorna och lika självklart kommer jag nu redovisa det. Fast lite kort bara. Så du känner dig uppdaterad.

Vecka 20 16-22/5
Många träningspass blev det, åtta stycken. Avslutade med en träningshelg med bästa Team Rynkeby Stockholm.


Vecka 21 23-29/5
Många träningspass blev det, åtta stycken. Premiär för utebassängsimning med våtdräkt. Ny crawlkurs påbörjades.

Men livet består ju inte enbart av träning. Bedömde snörisken som minimal, så jag bytte till sommardäck.

Som vanligt avslutade vi med ett distanspass på söndagen. Många punkor blev det, hela sex stycken, men ingen på min raket.


Vecka 22 30/5-5/6
Latvecka, bara sex träningspass. Men mycket hände.


Som vanligt blev det ett tufft onsdagspass med Rynkeby. Backintervaller. Med det nya, klungvila i god ordning, axel mot axel.


En av Team Rynkeby Stockholms Guldsponsorer fick lite payback för sin insats till Barncancerfonden. Tyvärr var det mitt eget bussbolag som fick stå för paybacken.


Team Rynkeby fortsätter vårt idoga arbete att samla in pengar till Barncancerfonden. Vi hjälpte till på tävlingen Toughest och ansvarade för Toughest Kids, dvs på min nivå. Folket var väldigt generösa, vi fick in ca 8 tusen på den dagen.


Så blev det äntligen premiär för open water-simning. Ovant, kallt, lite halvknepigt, lite läskigt, men vansinnigt kul.



Så hände det där oväntade. Vann en solklar seger i majtävligen "flest-träningstimmar". Där fick allt Göran Den Yngre så han teg. Nåt att bita i inför junietappen.



Vecka 23 6-10/6
En lugn vecka igen. Smällde sönder ryggen så akutbehandling blev nödvändigt. Teammedlem Josephine, som är kiropraktor med egen klinik, hjälpte till att fixa den. Kolla in hennes praktik HÄR om du behöver hjälp. By the way, The very same Jossan, fick äran att springa tillsammans med Team Aron Anderson på Stockholms Marathon.

Äntligen, med en ynka timmes marginal tills jag hade fått något hårt i huvudet och utesluten ur båtklubben, kom min båt äntligen i sjön. Med fusk. Har inte putsat eller vaxat den. Har inte ens bottenmålat. Det får bli som det blir.


Blev modern under veckan också. En ny Garminleksak, en sån däringa klocka som mäter allt, antal steg, puls,sömn och säkert ytterliga massa saker. Det bästa med den är att man också kan se hur mycket klockan är, det känns fint.


Ja, nu tror jag du är i stort sett uppdaterad. Nu ska jag försöka mig på att lite mer regelbundet skriva om ditten och datten. I morgon t.ex händer en rolig grej som jag säkert kommer att berätta om.