Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, juli 08, 2016

Kände mig nästan uppraggad

Igår köpte jag europengar inför Parissvängen. Blev ett lite annorlunda köp. När det blev min tur gick jag fram till kassan, som sig bör när det är ens tur. Där satt en tjej. Följande konversation utspelade sig som tog åtskilliga minuter.

- hej, vilken fin färg på tröjan. Du passar jättebra i den.

Vet inte om färgen passar mig.
Tycker jag mest ser rynkig ut. Å andra sidan är jag ju
med i Team Rynkeby, så det passar väl bra kanske.

-oj, tack, det var snällt sagt. Men du såg väl inte fläcken. (det satt en liten fläck mitt på magen)

-jo, den såg jag också.

-jag vill köpa euro för tusen kronor.

-visst, vart ska du resa?

-till Paris.

-det är inte mycket pengar för en resa till Paris, du vet väl att det inte finns lika många bankomater där som här.

-ska bara vara där en dag, ska cykla dit på lördag.

-va? är du med i det där tour de....nånting?

-nä, jag ska cykla för Barncancerfonden.

-nämen gud va spännande det låter, nu öppnar jag inte min terminal förrän du berättat precis allt om det där.

Sen fick jag berätta precis allt om vår cykling och vad Team Rynkeby är och gör. Jag fick även berätta om vårt coreteam och hur de jobbar.

-oj, det där vill jag göra. Har inte kondition för att cykla, men jag har varit både servitris och samordnare i massa projekt, det där skulle passa mig perfekt. Gud va kul de låter.

-då ska du ju självklart söka redan nu till nästa års team

Sen fick hon alla möjliga webadresser för att kolla mer och var och hur man söker till teamet. Hon skrev nogsamt ner allt på en lapp.

Sen öppnade hon terminalen och jag fick mina pengar. Vi sa hej då och kanske vi ses nästa år om även jag söker till nästa års team.