Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, juli 14, 2016

Mot Paris. Wuppertal -> Liege. Seger i första fajten

Äsch, du vet ju nu hur dags klockan ringer och hur dags jag äter frulle. Eller hur? Det blev nämligen ungefär samma grej idag. Förutom att jag åt redan klockan 06. Ha ha, där lurade jag dig allt.

Idag blir det mest en bildberättelse hur dagen varit. Orkar inte skriva så mycket, vi kom till hotellet kl 19:35 och middagen serverades kl 20:00. Blev lite stressigt plus att man måste sköta både kropp och klädtvätt också.
Lite tröttare, lite slitnare, lite rynkigare, men en jäddrans god frukost


Den dagliga morgonbriefingen.
Klicka på bilden och kolla in Jonas huvudbonad. Najs.

Så här kan man också ta med energitillskott


Vi cyklade bl.a genom Dusseldorf. Det tog tid.
Vi var tvungna att dela upp oss i två separata klungor.


På andra sidan järnvägen väntade vårt coreteam med lunch.
Vissa med lite mer tävlingsinstink laddade och väntade på
startsignalen inför spurten dit.

Jossan och Klasse Lillklinga visar några udda sätt att äta lunch

Tantligan.
Bella The Doctor, Monica, vice kapten Elin, Janica och Lotta.
Alla kan väl kanske inte rubriceras som tanter, men en
vacker dag är dom där.

Det är Mr Ego i bakgrunden. Elegant och kraftfull cykling 
med lätt böjda armar. Föredömligt, om jag får säga det själv. 
Men jag tycker det är lite taskigt av Carolin att göra mig suddig.

Vädergudarna var inte riktigt med oss idag heller.
Det blev regn, modell störtregn. Fick lite Vätternrundevibbar.

Som sagt, regn, regn och regn. Det blev lite trångt i "tältet"
vid eftermiddagsdepån.
HÄR kan du kolla en videosnutt hur vi hade det under taket.

Så småningom kom vi till vårt fina hotell i Liege.
Coreteam hade dukat upp allehanda godsaker för en 
kort after bike.
Men innan det körde vi nerför en sjuhelvetes brant
backe med kullersten. Backen var 700 meter och det 
var första gången jag verkligen funderade på att
stanna för att ta en paus i en nedförsbacke. 
Vi fick kramper i både bromsfingrar
som underarmar. Backen var ohyggligt brant.

Hotel Crown Plaza. 5 stjärnor. Endast det bästa är gott nog.
Ett skapligt enkelrum skulle jag vilja säga.

Innan middagen, en snabb blötläggning av kläderna för 
senare tvätt. 




Tänka sig. Man fick ha med sig egen tvättlina trots
ett 5-stjärnigt hotell.


Så här rena och fina ben och strumpor hade jag
när vi startade. Såren på benen får man när man går
in i taggbuskar för att kissa. Bara så du vet.
Inga skador uppkom på andra delar av kroppen.

Så här såg de ut när vi kom fram. Sa ju det, vädergudarna
var inte med oss idag heller.

En bild tagen av en övervakningskamera i hissen efter middagen.
Strax efteråt blev jag brutalt nedslagen av de båda kvinnorna
för att jag kallade dom tanter.
Om du ser dom, kontakta din närmsta polisstation.

 Dagens höjdkurva. Minst sagt lite småjobbigt.
Kommer du ihåg dagens rubik? Seger i första fajten.
Idag klarade jag minst två backar som jag förra året
fick ge upp och promenera uppför.
Du begriper känslan jag har nu va?
 I morgon är det en titelmatch, Göran vs Mur de Huy.
Vi går egentligen i olika viktklasser, men eftersom jag blev
utmanad så får jag väl göra ett försök att en gång för alla
knäppa Huyen på näsan. Fast i ärlighetens namn har jag 
inga stora förhoppningar, även om dagens segrar var mot nästan
lika tuffa motståndare.

Här nedanför ser du sträckan vi cyklade idag, 184 km.

Mer än så hände inte idag, nu ska jag sova innan onsdag blir torsdag och det är dags för titelmatchen.

Hörs i morrn. Fan, han inte publicera innan onsdag blev torsdag. Okey då, hörs senare idag då, får jag väl avsluta med.