Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, april 26, 2017

Det närmar sig. Jag är i princip redo.

Idag sista cykelpasset innan årets häftiga resa till Mallis med Team Snabbare och TríWorld är nu genomförd. Ett sketajobbigt backpass med Team Rynkeby.

Nu är jag eventuellt redo för Mallis backar. I morgon blir det en behövlig vilodag, ett simpass på fredag och kanske ett mycket lätt löppass på lördag och på söndag flyg till Alcudia.

Men det känns lite läskigt. Vi snackar triathlonläger. Kan du fatta.

Fullt med superduktiga vältränade unga och medelålders triathleter. Och så jag. Vet inte om det finns någon mer gamling på lägret i år, förra året var jag med god marginal äldst.

Men jag klarade cyklingen hyfsat bra förra året, hoppas jag gör det även i år. Nytt för i år är att svärson Jonas är en av cykelledarna för den hastighetsgrupp som jag tänker cykla med. Och dotter tillika medarbetare Sofia är en av simledarna.

Hoppas Jonas inte tänker leka leken "köra ifrån svärfar" och att Sofia avhåller sig från leken "köra skiten ur farsan".

Sannolikt blir det väl en tur till Formentor, Piggen ska vi väl uppför också antar jag. Sen får vi se om jag törs ge mig på den klassiska Sa Calobra. Vore häftigt, men vettefan om jag törs.

Idag blev det lite konsumtion á la fomeln N+1. Men nu gällde det våtdräkt. Den jag köpte förra året var mer anpassad för bröstsim och den hade korta ärmar och korta ben.

Nu gick jag all in och köpte en heltäckande dräkt mer anpassad för crawl, men den funkar hyfsat även för bröstsim.

En Batman-look-a-like. Eller?
Nja, inte riktigt, magrutorna fattas ju.

Inte nog med det. I går blev det ett besök hos frissan Gun som skalade av håret som nu är anpassat till hårda fysiska aktiviteter i varm väderlek.

Det ska bli så sanslöst kul. Tänk dig, det blir morgonsimning i havet, yoga på stranden, härlig cykling. Det blir teknikträning i löpning och det blir teknikträning i simning i både bassäng och hav. Och med fantastiska ledare och instruktörer.

Det gör inte så mycket om jag inte hänger med alla andra superduktiga människor, jag får göra så gott jag kan. Det är ju i slutänden bara mig själv jag tävlar mot och tränar för.

Innan det är försent vill jag uppnå några idrottsliga drömmål. Göra saker som jag aldrig gjort förr och som känns näst intill omöjliga att nå, men ändå fullt genomförbara. Det är därför jag kastar mig in i såna här lite knasiga projekt. För att jag kan. Och vill. Jag vill springa under en målbåge i ett Ironman 70.3-race. Målet är att göra det i Zell-am-See den 27 augusti.