Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, juli 05, 2017

Sista träningen med gänget

Jaha, nu är vi klara. Färdigtränade. Beredda. Kort sagt, Team Rynkeby Stockholm are ready for rock´n´roll. Paris, here we come.

Idag körde vi alltså vårt sista träningspass. Kändes på sätt och vis lite ledsamt. Bara lite drygt en vecka kvar, sedan skingras teamet. Känner både sorg och saknad redan nu faktiskt.

Dagens pass blev en smula annorlunda. Som traditionen bjuder så kör vi alltid sista passet väldigt väldigt lugnt. I år dessutom med valmöjligheten att simma lite ow med en försklassig instruktör, nämligen min dotter tillika medarbetare Sofia som även numer erbjuder PT-pass inom simning. Kolla gärna hennes företag Aqtivate HÄR.



När cyklisterna cyklat färdigt och simmarna simmat färdigt hade vi picnic i det gröna utanför Sjöhistoriska museet. Synnerligen trevligt  hade vi.


Nu återstår bara själva examen, cyklingen till Paris som börjar på lördag.

Med relativt stor sannolikhet kommer mer eller mindre dagliga rapporter på den här bloggen. So stay tuned, som man säger.