Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, juli 02, 2018

Måndag. Mot Paris. Uelzen -> Osnabruck

Nu gäller det att gnugga författarknölarna för nu är klockan redan långt över 23 och jag måste få det här gjort innan Herr Blund knackar på dörren. Redan hört honom vissla förbi här utanför i hotellkorridoren.

Frulle kl 06:30 och ännu en 20-milare väntar på oss.

Det blev en lång och händelserik dag. Sol och varmt och en klart förbättrad cykelbränna.

En kväll ska jag ta en nästan nakenchocksbild för att visa hur läcker min cykelbränna är. Om jag kallar den bloggen för En Naken Göran, så kommer besöksantalet att skjuta i höjden. Ska nog testa det.

Orkar inte skriva så mycket så det får blir en bildberättelse med lite förklarande text. Vet inte ens vilken ordning saker har hänt, men det blir som det blir.

Tror de här bilderna är från första depåstoppet efter 5 mil.


Inte alla depåställen är vackra. Men de är ändamålsenliga.

Rynke och Emilia tog ett snack om Stockholms
akutsjukvård. Rynke blev alldeles förskräckt.
Emilia är akutläkare på S:t Görans sjukhus.


Cykelmeck Tomas byter mina klossar.
Han påstog att de var bland de värsta han sett.
Jag skämdes lite.
Men jag överräckte ändå lite kärlek till Tomas
via min högra fossing.


Någonstans tog vi en s.k. mikropaus. Vi vet inte hur många
vi tappade bort på Damernas toalett.


Lunchdepån. Vi bjöds på grillade hamburgare och lite annat.
Så. Jävla. Gott. F´låt språkbruket.


 Snillen spekulerar, dvs Peter, Jonas, Jakob och Magnus 
talar om allvarliga ting. Kanske om fotbolls-VM.


 Snillen spekulerar del 2, dvs Skönheten och Odjuret.
Fortfarande inte riktigt klarlagt vem som är vem.



 Nina gör en look-a-like-på Skönheten eller Odjuret.
Urban verkar tycka det hela är pinsamt.


Här talades tydligen också om allvarliga saker.


 Eftermiddagsdepån. Nu var det varmt. Jättevarmt.
Men inte så varmt när vi cyklar, då kyler fartvinden bra,
så jag tog inte på mig min kylväst utan cabbade ner tröjan,
dvs drog lite lagom sexigt, men ändå familjevänligt,
ner dragkedjan en bit.


Många godsaker bjöds det på.

Nu inträffar det historiska, jag kliver fram och blir en del i draglaget. Jorå, man vill ju vara med och bidra till farthållningen va. 

Nä va, vi låg och drog i en fin hastighet på 30-32. När jag, av misstag såklart, fick lite feeling och råkade trycka upp i 35 fick jag smäll på fingrarna av Patrik. Vi skulle bara hålla oss kring 30.

Efter några mil dags för en mikropaus. De är till för att skvätta lite, dricka lite, äta lite. Vi stoppar bara ca 3 minuter.

Min polare Patrik och jag. Patrik är teamets vicekapten.
En jäkligt bra sådan.


Mina draglagspolare.
Jacob, Lilla jag, Tina, Patrik.

Vi kom till hotellet väldigt sent, så det blev rysligt stressigt innan middagan. Hade använt alla mina tröjor och byxor så det var dags för tvätt. Problemet är att få grejerna torra till i morgon, hotellen brukar stänga av all värme på sommaren.

Men UppfinnarGöran finner alltid på råd. En medtagen bilkupévärmare och diverse elsladdar löser problemet. Allt man behöver är en garderob och simsalabim, torkskåpet är klart.



Herrejesus vad klockan går. Det här är ju inte riktigt friskt. Jag ska upp om femoochenhalv timme för ännu en 20-milare.

Orkar inte ens vända bilden, men du fattar ändå.

Såklart hände massor av saker under dagen, men the clock is ticking. En hårt arbetande bloggande cykelreporter måste också få sin nattsömn.

Har inte orkat lusläsa min text, finns säkert massor av felstavningar.

G´natt, stay tuned, fortsättning följer i morgon-