Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, november 10, 2006

Idag började sommaren 2007

Smet iväg från jobbet i dag. På ”kundbesök”. Du noterade fnuttarna runt kundbesök va? I själva verket smet jag iväg på Båtmässan. Måste ju hålla mig ajour med vad som kommer att gälla när solen åter börjar värma.

Började med att göra både en uppdatering och självcheck på mitt system SuntFörnuft.2.version 4, så att det inte hade gått in i mode out of order innan jag klev in i mässhallen. Det systemet har en tendens att hänga upp sig ibland och att missa en sådan koll innan den här mässan kan i värsta-läget bli ödesdigert.

Kollade bla en Storebro Commander eller vad den nu hette. Priset började på 4,5 miljoner och slutade runt 5,5 när man lagt till allt smågodis som de flesta väljer, t.ex micorvågsugn och platt-TV och liknande oumbärliga saker, lät försäljaren glatt meddela när jag pratade med honom. Han lät även meddelade att investeringen var lika säker som att ha pengarna på banken. Mm.

Är det krångligt att byta namn från StockholmsBuss till StockholmsBåt? Jag menar om vi byter till StockholmsBåt kan man väl få ha en sådan kärra som avdragsgill tjänstebåt, eller hur?! Måste maila nya regeringen och kontrollera. Med den gamla var det tvärstopp.

Men å andra sidan vill jag hellre ha en segelbåt. En Scanner 391 för dryga 1,7 millar duger fint den också. Eller en Hallberg Rassey 54 fot för fyndpriset 6 miljoner. Eller om det var sju. Spelade ingen roll för systemet SuntFörnuft funkade perfekt idag. Släppte bara igenom ett underställ för en jämn hundring och nya segelvantar i Neopren för lite till. Systemet gav även besked att min egen Scanmar 33 från 1981 räcker gott.

Visst känns det skönt att låta automatiken sköta alla svåra beslut, så man själv kan ägna sig åt att bara njuta av drömmar.