Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, november 23, 2006

Mean Machine

Häromdagen klev jag in i rollen som företagets Mr Mean Machine. Några av våra underbara kunder hade så att säga ”glömt bort” att betala våra fakturor.

Dessvärre så är några av dem verksamma i länder med annat språk än svenska. Då blir det minsann lite knepigare. Så innan samtalen blev det till mental träning genom att kolla några lämpliga amerikanska videorullar. Så man liksom kom i rätt stämning.

”- Hi, I´m calling from StockholmsBuss, the best bus company you ever seen, goddammit. You pay, understand?! We give you a bus, you give us money. Get it? Have you heard about Hells Angels? That’s my little sister, and boy, I´m big, really really big. They call me The Mean Machine and you must pay. Now.”

Men modet svek. Det blev mera ”- Oh hello Sir, I´m really sorry, but we can´t find your payment. Have you send us some money recently? Oh, you have forgot it, but don´t worry, it happens all the time. Can you send us som money today?”

Det funkade rätt bra det också. Men lite tristare, håll med om det.