Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, november 24, 2006

Men jag då?

Fick just reda på att ett av Stockholms och Sveriges största bussbolag just har blivit sålt.

Varför får aldrig jag något erbjudande som jag inte kan motstå? Visserligen är vi inte bland de största bussbolagen men vi är f-- i mig bland de bästa. Tycker jag och rätt många till.

Nåväl, varsågod att påbörja budgivning men du måste tänka på att jag häromveckan var på båtmässan och hittade en schysst skuta för 6, eller om det var 7, miljoner. Sen så måste det ju bli en slant över att leva för också, så du måste nog börja budgivningen på sådär 15-20 millar. Jag tror säkert vi kan komma överens, någon mille hit eller dit har nog ingen avgörande betydelse för affärens genomförande. Jag är inte knusslig när det gäller sånt.