Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, november 12, 2007

YES, YES, YES

Nehejdu, det här blir ingen reklam för diskmedel inte. Den här bloggen kommer att handla om årets största event. Då snackar jag inte fotbollsgalan utan om Årets Pappa 2007.

Här kommer det officiella resultatet inklusive motivering:

Resultat, årets pappa 2007 med motiveringen:

Med en utpräglad fingertoppskänsla finns han alltid på plats där hans dotter behöver honom.

Han ställer alltid upp och är en god förebild för barn, barnbarn och hundvalpar.

Han ställer upp som barnvakt, chaufför och hantverkare och klarar alla sina arbeten med bravur.

Under hela året har han envist arbetat mot ett enda mål - att bli årets pappa. Det har gett resultat.

Årets pappa 2007: Göran Demnert

Ja, vad säger man. Överväldigad är ett för enkelt ord.

Den enda missen jag gjorde var i deltävlingen "åka-med-i-bilen-som-passagerare". Där fick jag underkänt pga ett kraftigt "besserwisserbeteende".

I övrigt var jag bara mig själv under hela året.

Men nu har jag inte tid att skriva mer , nu ska jag gå och koka en kopp te till min dotter och ringa min son för att ge honom goda råd inför hans arbetsdag.