Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


söndag, oktober 12, 2008

Me and BlondinBella

Såååå j-a kul. Jag har blivit hopparad med någon som kallas BlondinBella.
BlondinBella +Göran Demnert = SANT.

Denna hopparning skedde på en välbesökt blogg som skrivs av Daniel på Ljungskilebuss. Hans blogg läses kanske inte av Expressens läsare, och kanske inte av Dagens Industris läsare, men väl av bussmänniskor. Och säkert av en och annan ”vanlig” människa också. Du borde också läsa den, för ibland överraskar Daniel med att skriva bra saker.

Åter till BlondinBella. Problemet är ju att jag inte har en susning om vem denna BlondinBella är annat än att hon skriver en välbesökt blogg som jag aldrig läst. Misstänker dock att hon anses vara ett s.k. blondinpucko och därför särskilt lämpad för ett annat pucko. Så kan det vara.

Men det var ju trist att jag inte själv fick välja vem jag ville bli ihopparad med. Jag har nya favvisbrudar nämligen. Förutom min fru alltså. Men om hon skulle tröttna på mig och kasta ut mig måste jag ju ha en reservlista att gå efter.

Mina gamla favvisar, typ Isabella Scorupco, Linda Lampenius, Michelle Pfeifer börjar ju bli lite åldersstigna. Ny listetta är Carolina Gynning, en hejig och glad tjej med humor och glimt i ögonen och som tar musten ur allt och alla. Grymt snygg. Cia Berg är också rätt kul. Och snygg.
Tror det räcker med de två på listan faktiskt. Fler kommer jag inte att behöva kontakta i ett nödläge. Men jag måste nog ändå kolla lite vem BlondinBella är när jag är nere på Stureplan och jetsetar lite. Det gör jag ju så gott som dagligen.

För sådär 10 år sedan hade jag faktiskt VIP-kort till Spy Bar. Hade du det Daniel? Inte? Men du kanske hade rabatt hos Nisses Korv & Bröd i Ljungskile Centrum? The place where everything happens.