Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, juli 13, 2009

All set and done

Sådärdå, då är äntligen båten tät och torr. Ägnade hela lördagen åt att byta ut de två läckande pentrypumparna, fixa den opålitlige Joppe, dvs vindmätaren som visade fel värden när den hade lust och rätt värden ibland. Joppe har fått sitt namn efter meterologen John Pohlman.

Dessutom funkar nu kylskåpet., Lite pinsamt där faktist, det var bara en säkring som gått, men när jag första gången kollade den så var den hel. Problemet var att jag då kollade på fel säkring. Sådana misstag gör aldrig våra bussförare. Eller?

Nu vidtar spurten på jobbet för plötsligt inser jag att jag efter denna arbetsvecka ska ha semester. Hur jag nu ska hinna det, det ligger ju tonvis med papper på skrivbordet.

Jag får börja med att skriva in de bokningar som trillat in på mailen under helgen, sedan registrera en bunt leverantörsfakturor, betala ett knippe dito, komma ikapp med bokföringen, och visst fan, det är ju lön snart också, då måste jag ju börja med den också. De e mycke nu.